school-----------------------we love you...
تکنیک های مطالعاتی

يك مكان معين را براي  مطالعه كرن تخصيص دهيد. آيا شما مكاني را در اختيار داريد، كه در آن با خودتان خلوت كنيد؟

اگر تصميم به مطالعه كردن داريد، بايد بهترين مكان ممكن را براي اين كار پيدا كنيد. البته اين مكان حتما بايد آرام و بي سرو صدا باشد و درآن شخص در اثر صداهايي مانند راديو، تلويزيون و سرو صداي اشخاص دچار گيجي نشود. اما اين مسئله  كاملا هم قطعي نمي باشد. چون 80% مطالعه دانشجويان در اتاق خودشان انجام مي‌شود نه در كتابخانه.

مكاني كه شما در آن به مطالعه مي‌پردازيد و هيچ كار ديگري در آن انجام نمي‌دهيد، بهترين چيز ممكن در دنيا مي باشد. پس از مدتي، مطالعه كردن به رفتاري مناسب با آن محيط ويژه تبديل ميشود. سپس در هرجايي كه در اين دنيا قرار بگيريد، فكر مي‌كنيد بايد كار متناسب آن محل را انجام دهيد. به اين روش توجه كنيد:
 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 20:45
barobax

 


متخصصان روانشناسان يادگيري روش هاي مختلفي را براي مطالعه و يادگيري پيشنهاد كرده اند ، يكي از معروفترين روش هاي مطالعه و يادگيري روش مطالعه SQ4R است.
اين روش شامل شش مرحله مي باشد:
مرحله اول :  پيش خواني (Survey) است  ، دراين مرحله مطالبي را كه قصد مطالعه آنها را داريم يكبار مرور كلي مي نمائيم.
مرحله دوم :  سوال كردن (Question) است  ، دراين مرحله تلاش مي نمائيم موضوعات اصلي را به صورت سوالات كليدي از خودمان بپرسيم.
مرحله سوم :  خواندن (Read) است . در اين مرحله موضوع را به دقت و فعالانه باعلامت گذاري مطالب مهم ، خلاصه كردن متن و ... مي خوانيم.
مرحله چهارم: تفكر(Reflect) است ، در اين مرحله مطالب خوانده شده را به صورت ذهني مرور مي كنيم و به مطالب قبلي ارتباط مي دهيم.
مرحله پنجم : حفظ كردن(Recite) است ، در اين مرحله مطالب خوانده شده را بيان مي نمائيم و سعي مي كنيم به سوالات اوليه پاسخ بدهيم .
مرحله ششم :  مرور (Review) است ، پس از اتمام مطالعه ی فصل يا كتاب بهتر است بعد از يك ، سه و هفت روز مطالب خوانده شده را مرور كنيم ، مطالعه با چنين شرايطي و طي اين مراحل مي تواند زمينه يادگيري و ياد آوري به موقع ما را توسعه دهد.

 

افراد مي توانند ضعف روش هاي مطالعاتی خود را با هوش بالاتر و یا افزایش ساعات مطالعه بهبود بخشند ،

  اما استفاده از روش هاي صحيح مطالعه و يادگيري مي تواند كمك موثري در شكوفايي استعدادها و توانمندي هاي بالقوه ي ما را داشته باشند.

 

 

 

 

 



           
شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 15:33
barobax

اين روش جديدترين روش در مطالعه و يادگيري است و اين روش شامل 5 مرحله است
حال و هوا_درك فهم_ياداوري و بازخواني_كشف و هضم_بسط و گسترش
 


1_داشتن حال و هوا
منظور از حال و هوا اين است كه قبل از اينكه ما مطالعه را شروع كنيم بايد حال و هواي آن را پيدا كنيم.كاملا سروحال و اماده ياد گرفتن باشيم به دور از هرگونه پريشان خاطر و درگيري فكري باشيم و تا پايان مطالعه كاملا آرامش خود را حفظ كنيم .براياين منظور بايد تلاش كنيم با ايجاد حالت ارميدگي عضلاني بر اضطراب خود كاملا غلبه كنيم ،افكار مثبت خود را تقويت كنيم و افكار منفي را از خود برانيم و از تخيلات مثبت خود بهره مند شويم به طور كلي در اين مرحله بايد زمينه را براي مطالعه موثر اماده كنيم.
 

برای خواندن بقیه مراحل به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


           
شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 15:19
barobax

- مطالعه کردن یک رفتار است، رفتاری که باید کاملاً آموخته شود. مهارت های مطالعه کردن، یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که باید یاد بگیرید. زیرا اساس پیشرفت تحصیلی شما بر چگونگی استفاده از این مجموعه مهارت نهاده شده است.

۲- لازم است با روش های مطالعاتی آشنایی لازم را به دست آورید و بدانید که هر روش را کجا؟ چگونه و چرا؟ باید بکار بگیرید.

۳- عمده ترین روش های مطالعه عبارتند از:

  • مطالعه مفهومی
  • مطالعه تثبیتی
  • مطالعه تشخیصی
  • مطالعه ترمیمی
  • مطالعه تکمیلی
  • مطالعه تسلطی
  • مطالعه آزمونی

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 15:6
barobax

 با سلام خدمت همه ی شما دوستان عزیز .

امیدوارم که حال همگی خوب باشه .به تازگی وبلاگ جدیدی با عنوان goolandakh2  در loxblog  ساخته شده .موضوع وبلاگ در ارتباط با رنگ هاست و ما سعی می کنیم تا مطالب مفیدی رو در اختیار شما قرار بدیم .

حتما ی سری به goolandakh2 بزنید .

goolandakh2   در فهرست لینک های وبلاگ ثبت شده .

باتشکر :barobax

 

  
 



           
پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, :: 18:53
barobax


مطالعات جدید نشان می‌دهد انگیزه تلاش و تکنیک‌های مطالعاتی مناسب و نه بهره هوشی به داشتن مهارت‌های ریاضیاتی خوب می‌انجامند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یافته‌ها نشان می‌دهد وادار کردن کودکان به مطالعه ریاضی امری بی‌ثمر است.

محققان روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در پژوهشی بیش از سه هزار و 500 کودک آلمانی را تحلیل کردند و دریافتند که دانش‌آموزان با انگیزه و دارای استراتژی‌های یادگیری مناسب بالاترین میزان موفقیت را در ریاضیات کسب کردند.

به گفته کو مورایاما از این دانشگاه، بهره هوشی یا همان IQ برخلاف تصورات پیشین چنین اثری را از خود نشان نداد.

وی و همکارانش همچنین طی یک نظرسنجی از نمونه‌ موردی‌هایشان، میزان انگیزه درونی آن‌ها برای مطالعه ریاضیات را اندازه‌گیری کردند.

به علاوه، این دانشمندان میزان ترغیب شدن دانش‌آموزان مزبور توسط مولفه‌های خارجی از قبیل گرفتن نمره خوب در درس ریاضی را مطالعه کردند.

در این پژوهش این موضوع که کودکان حاضر تا چه میزان بر حفظیات طوطیوار در مقابل استراتژی‌های یادگیری عمیق تکیه می‌کردند، نیز بررسی شد.

در ابتدا اشخاص دارای بهره هوشی بالا در درس ریاضی به بهترین نحو عمل کردند اما طی فرایند پژوهش ثابت شد که تکنیک‌های یادگیری و همچنین انگیزه و نه بهره هوشی بیشترین میزان موفقیت در این درس را پیش‌بینی کردند.

در پژوهش انجام شده کودکان با بهره هوشی بالا هیچ جهشی در کسب موفقیت از خود بروز ندادند.

جزئیات این مطالعه علمی ماه جاری میلادی در Child Development انتشار یافت.

 



           
پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, :: 17:38
barobax
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان school--------------------- --we love you... و آدرس goolandakh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 22893
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


Alternative content