school-----------------------we love you...
تکنیک های مطالعاتی

چندتوصیه مهم که بایدفراگیران علم ازآن مطلع باشند.
1- حداکثر زمانی که افراد می توانند فکر خود را بروی موضوعی متمرکز کنند بیش از 30 دقیقه نیست ، یعنی باید سعی شود حدود 30 دقیقه بروی یک مطلب تمرکز نمود و یا مطالعه داشت و حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت نمود سپس مجددا" با همین روال شروع به مطالعه کرد.
2- پیش از مطالعه از صرف غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائید چون پس از صرف غذای سنگین بیشتر جریان خون متوجه دستگاه گوارش میشود تا به هضم و جذب غذا کمک کند و لذا خونرسانی به مغز کاهش می یابد و از قدرت تفکر و تمرکز کاسته میشود . از مصرف الکل و دارو هم خودداری فرمائید همچنین غذاهای آردی مثل نان و قندی قدرت ادراک و تمرکز را کم می کند نوشابه های گازدارهم همینطور هستند.
3- ذهن آدمی با هوش است اگر یادداشت بردارید خود را راحت از حفظ و بیاد سپاری مطالب می کند و نیز همزمان نمی توانید هم مطلبی را بنویسید و هم گوش دهید . پس در حین مطالعه لطفا" یادداشت برداری ننمائید .
انسان به عنوان یکی از موجودات عالم ، امتیازات زیادی نسبت به سایر موجودات دارد. یکی از این امتیازات قدرت یادگیری ، تفکر و حفظ اطلاعات است . قدرت یادگیری و حفظ اطلاعات باعث تفاوت میان انسان و حیوان شده و نیز برتری انسان را نسبت به سایر موجودات به اثبات رسانده است.
بنابراین درگیری فکری با استعداد سوال بر انگیز حافظه و یادگیری در حافظه محدود به زمان حاضر که مادر آن زندگی می کنیم نیست بلکه بسیاری از تمدنها در گذشته منشاء و کارکرد حافظه را مدنظر داشته اند .
بیش از ۲۵۰۰ سال پیش ، یونانیان ، هنری را در باره حافظه اختراع کردند که عموما" تحت عنوان تدابیر((یادیار)) نامیده می شود . و به معنی نقش بستن اثرات مکانها و تصاویر بر روی حافظه است.

Gemini



ادامه مطلب ...


           
شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 11:48
barobax

1- پس ختام

2- دقیق خوانی

3- سازماندهی مطالب

4 - علامت گذاری مطالب

5-حذف عوامل مزاحم فکری

6-فراهم کردن محیط مناسب

روش پس ختام
این روش یکی از مهمترین و معروفترین روشهای بهسازی حافظه است. نام این روش همانند نام انگلیسی آن (PQ4R) متشکل از حروف اول شش مرحله آن است.

برای خوندن بقیه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

Hello



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, :: 14:39
barobax
           
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 13:35
barobax

بعضی‌ها اسم امتحان که می‌آید، دل شوره می‌گیرند، دندان‌های‌شان به هم فشرده می‌شود و دستشان یخ می‌کند. برای خیلی‌ها آزمون و امتحان با استرس، دل‌شوره و نگرانی همراه است. و این موضوع فقط به افرادی که امتحان دارند، مربوط نیست و اطرافیان را هم درگیر می‌کند.

فصل امتحانات که می‌رسد گاهی پدر و مادرها بیش تر از فرزندان‌شان نگران می‌شوند. و اغلب این نگرانی به فرزندان هم منتقل می‌شود و موجب استرس بیش تر آن ها می‌شود. اگر می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید، بهتر است شرایط و محیط خانه را طوری فراهم کنید که فرزندتان آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشد و در امتحانات نتیجه بهتری بگیرد.


درس خواندن در محیطی آرام با شرایط مناسب با تمرکز و یادگیری بیش تری همراه است. نور و رنگ، شیوه چیدمان، نظم و ترتیب محیطی که در آن مطالعه انجام می‌شود، در میزان تمرکز و یادگیری موثر است.

ذیلا رعایت نکات و مواردی که به نظر می رسد می تواند به شما کمک می‌کند تا محیط خانه را برای درس خواندن فرزندتان آماده کنید آورد ه شده است:

دوستان ادامه مطلب یادتون نره ...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, :: 13:52
barobax



مقدمه
تمركز يك حالت پيچيده ذهني است. نكته جالب توجه و طنز آميزي كه در مورد تمركز مي‌توان ذكر كرد اين است كه هرچه بيشتر دربارة تمركز، فكر مي‌كنيد يا دربارة آن نگران مي‌شويد، كمتر مي‌توانيد بر تكليف فعلي خود متمركز شويد.همين نكته توضيح مي‌دهد چرا راهبردهايي كه به منظور افزايش تمركز تدوين يافته‌اند غالبا به طور غيرمستقيم و با متمركز شدن روي حذف عوامل مخل به مساله تمركز مي‌پردازند هر چند براي اصلاح تمركز، راه حلهاي ؟قطعي؟ كمي وجود دارد ولي خوشبختانه در مورد اكثر دانشجويان، چه مشكل در زمينه تمركز داشته باشند وچه نداشته باشند و بخواهند صرفا توانايي فعلي خود را افزايش دهند، گام اولي كه بايد برداريد يكي مي‌باشد .تحليل دقيق اموري كه تمركز افراد را بر هم مي‌زنند اغلب مؤثرترين گام جهت اصلاح و بهبود تمركزاست .در اينجا خلاصه‌اي از عوامل مخل ارائه مي‌شود تا زمينه‌اي براي فهم مشكل خاص شما به دست آيد. به منظور دستيابي به جزئيات بيشتر دربارة چگونگي اصلاح تمركز دانشجو مي‌تواند با مركز مشاوره دانشجويي تماس برقرار كند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, :: 13:14
barobax

درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان school--------------------- --we love you... و آدرس goolandakh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 22898
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


Alternative content