school-----------------------we love you...
تکنیک های مطالعاتی

 Gemini

جهت يادگيري كامل هر درس و آمادگي شركت در امتحانات به ويژه كنكور سراسري موثرترين كار خلاصه نويسي درس ها به دست شخص داوطلب است . استفاده از خلاصه درسهاي موجود در بازار ، تنها براي كساني مفيد است كه خود ، تك تك درسها را بررسي و چكيده مطالب آن ها را استخراج كرده باشند ، وگرنه ، اكتفا به كتابهاي سازمان هاي ديگر ، هيچ سودي ندارد و باعث سردرگمي و تنبلي ذهن در يادگيري ، درك و فهم ، حفظ و يادآوري مطالب درسي مي شود .

در اينجا به اختصار روش مناسب براي خلاصه برداري و مطالعه ي درس هاي مختلف را مطرح مي كنيم :

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 23:42
barobax

 معمولاً همه میگویند مطالعه کنید، مطالعه مهم است، زیاد بخوانید و... اما کمتر شیوه‌ی مطالعه را به ما می‌آموزند. یکی از عواملی که باعث افت تحصیلی می‌شود، مشکلات نحوه‌ی یادگیری و مطالعه است. یکی هنگام مطالعه راه می‌رود، یکی بلند می‌خواند، یکی با چشم می‌خواند و... خیلی‌ها هم اعتراض می‌کنند وقت زیادی برای مطالعه می‌گذارند اما چیزی یاد نمی‌گیرند! به اختصار برخی آسیب‌های عمده‌ی مطالعه را یادآوری می‌کنیم.

 

1-     بلند خوانی هنگام مطالعه

 

  بلند خوانی باعث می‌شود ماهیچه‌های زبان و فک مدام حرکت کنند، تارهای صوتی منقبض و منبسط می‌شوند و این فعالیت فرد را خسته می‌کند و در اثر تکرار، موجب دلزدگی نسبت به مطالعه خواهد شد. 

 

2-    در حین مطالعه راه رفتن

 

 

 

     عامل خستگی زود هنگام و کاهش زمان مطالعه، کاهش تمرکز، مهمترین مشکل در این مورد است، زیرا فرد باید مواظب دیوار، جدول و غیره باشد و این موجب عدم تمرکز هنگام مطالعه می‌شود.

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, :: 12:34
barobax

 

 يک بازيکن فوتبال را در ذهن مجسم کنيد. براي اينکه اين فرد تبديل به يک بازيکن حرفه اي فوتبال شود لازم است که ابتدا مهارتهاي اوليه و اصلي را در زمينه هاي پاس دادن، هد زدن، دريبل کردن و ... کسب کند تا در مرحله بعدي بتواند تکنيکهاي يک بازي دسته جمعي مانند فوتبال را بياموزد. تازه بعد از يادگيري اين مهارتهاست که او مي تواند در زمينه تکنيکها و روشهاي فوتبال تبحر يابد. بنابراين مهارتهايي مانند پاس دادن و دريبل کردن و ..را مي توان با مهارتهاي مطالعه مورد قياس قرار داد و از طرف ديگر تکنيکها و روشهاي مورد استفاده يک بازيکن فوتبال را با تکنيکها و روشهاي مطالعه مقايسه کرد.
تکنيکهاي مطالعه نيز به سه گروه عمده برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي و نظم دهي تقسيم مي شود. که البته در اين مقاله قصد نداريم به توضيح مفصل تکنيکهاي مطالعه بپردازيم بلکه تمرکز بيشتر ما بر روي روشهاي مطالعه خواهد بود. روشهاي يادگيري روشهايي هستند که با آموختن آنها ميتوان به يادگيرندگان کمک کرد تا نسبت به يادگيري و تفکر خود آگاهانه عمل کنند و در برخورد با تکاليف مختلف يادگيري از روشهاي مفيد استفاده کنند. در ادامه سه روش پس ختام، کاپس و مردر به شما نوجوانان عزيز آموزش داده مي شود. روش پس ختام بر سه اصل مهم سازمان دهي، بسط معنايي و تمرين بازيابي استوار است و دلايل عمده موفقيت آن توجه به همين اصول نظري است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, :: 21:46
barobax

 

 

متن زیر بر اساس یک ماجرای واقعی است:

 

 

 

مایکل دانشجوی رشته پزشکی در یکی از شهرهای مرکزی استرالیا بود.

او برای انجام یک تحقیق دانشجویی به سیدنی مسافرت کرد .

بعد از چند روز وقتی که میخواست به شهر خود برگردد متوجه شد که برای خرید

بلیط پول کافی ندارد.بنابر این تصمیم گرفت که به صورت مخفیانه سوار قطار شود.


 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 5 آبان 1391برچسب:, :: 13:32
barobax

به عنوان یک تمرین قبل از اینکه مطالعه‌تان را شروع کنید به مواقعی که تمرکز کردن برای شما دشوار نیست فکر کنید. مهم نیست که چه موقعیتی را تجسم می کنید، فقط سعی کنید خود را در آن موقعیت ببینید و احساس کنید.          

با قرار دادن خود در آن موقعیت قبل از هر مطالعه، آن تجربه را دوباره بدست می‌آورید و سپس بهتر می توانید مطالعه خود را آغاز کنید.         

                                                                                                                                                                                                         



           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 15:2
barobax

یک کارت کوچک با ابعاد حدودا 12 x 7 سانتیمتر تهیه کنید. دو خط که کارت را به سه قسمت تقسیم کند در آن رسم کنید و هر یک از قسمتها را با نامهای "صبح"، "بعد از ظهر" و "شب" نامگذاری کنید.

حال از این به بعد هر وقت که فکرتان از موضوع اصلی منحرف شد یک علامت در قسمت مربوطه در کارت بزنید. برای هر روز یک کارت مجزا در نظر بگیرید و آن را همیشه همراه خود داشته باشید. بعد از مدتی ملاحظه خواهید کرد که همینطور که با انجام تمرینات مهارتهای شما در تمرکز حواس بیشتر می شود، از تعداد علامت ها هم کاسته می شود.

 



           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 14:59
barobax
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان school--------------------- --we love you... و آدرس goolandakh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 22899
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


Alternative content