school-----------------------we love you...
تکنیک های مطالعاتی

برای آنکه بتوانید بهتر مطالعه کنید، به نکات زیر توجه نمائید:

 ۱) مکان مطالعه: دانش آموزان در خصوص مکان مطالعه عادتهای متفاوتی دارند. مطالعه در منزل، پارک و کتابخانه عمومی از رایج ترین مکانهای مطالعه محسوب می‌‌شوند. آنچه در این باره باید بدانید این است که محیط و مکان مطالعه علاوه بر داشتن شرایطی چون سکوت و آرامش، باید تا حد امکان ثابت و بدون تنوع باشد.
اگر می‌‌خواهید واقعا با تمرکز مطالعه کنید، باید سعی کنید که خود را به محیط یکنواخت و ثابت عادت بدهید.
بنابراین فضاهای عمومی مانند پارک برای یک مطالعه جدی، مکان مناسبی محسوب نمی شوند. تغییرات مکرر در دکور اتاق و یا مکان نیز – چون مخل تمرکز است – توصیه نمی گردد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 15:49
barobax

اغلب دانش آموزان، دانشجويان و علاقه مندان آموزشي از مربيان و استادان خود بارها پرسش مي کنند که چگونه مطالعه کنيم تا مطالب را بهتر در ذهن سازماندهي کنيم؟ صبح زود مطالعه کنيم يا شب هنگام؟ با صداي بلند مطالعه کنيم يا به آهستگي مطالب را مرور کنيم؟ پيشکسوتان فرهنگي نيز با توجه به تجربيات و روش هاي علمي شيوه هايي را توصيه مي کنند. مطلب زير از کتاب زمينه روانشناسي "هيلگارد" تهيه شده که مي تواند پاسخگوي برخي از پرسش هاي مربوط به شيوه هاي مطالعاتي باشد. با هم اين مطلب را مرور مي کنيم:اساس امر مطالعه و خواندن بدون فراموشي، يادگيري و حافظه است. در اين جا با تکنيک " PQRST"  که مخفف آن در زبان لاتين، " Preview " مرور اجمالي، " Question " سوال، " Read " خواندن، "Self-recitation" تلقين و تکرار " Test" آزمون است آشنا مي شويد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 15:44
barobax

اين عبارت اول كلمات زير است كه در ادامه به شرح هر كدام مي‌پردازيم :

مراحل قبل از مطالعه 

مراحل حين مطالعه

مراحل بعد از مطالعه

قبل از پرداختن به توضيح مراحل مطالعه لازم است نكات زير را براي ايجاد عادت جديد متذكر شويم . نكات مهم و كليدي كه مي توانند كمك كنند تا يك حالت خوب را به مدت طولاني حفظ كنيم و خود را با آن سازگار كنيم و مرتباً در تصميمات جديدي كه اتخاذ ميكنيم دچار مشكل نشويم .

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 15:41
barobax

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان school--------------------- --we love you... و آدرس goolandakh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 22914
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


Alternative content